Opbrengsten
Om de ontwikkeling van de kinderen goed te kunnen volgen maakt de school gebruik van een leerlingvolgsysteem (LVS). Het leerlingvolgsysteem bestaat uit methode-onafhankelijke toetsen die de ontwikkeling van de basisvaardigheden van leerlingen meten. De leerkrachten analyseren deze toetsen en kunnen het onderwijsaanbod indien nodig aanpassen om zo goed mogelijk te voldoen aan de behoeften van een leerling.
De school maakt gebruik van het leerlingvolgsysteem van IEP voor de groepen 3 t/m 8. De meetmomenten vinden plaats in januari en mei / juni. Groep 8 heeft een iets afwijkende kalender i.v.m. de IEP-eindtoets in april. De resultaten van de methodegebonden en niet-methodegebonden toetsen worden meegenomen in het (rapport)portfolio en besproken tijdens de ouder/kindgesprekken. In het IEP-LVS worden niet alleen cognitieve vaardigheden (op o.a. taal, rekenen en spelling) gemeten maar wordt ook gekeken naar de sociaal-emotionele ontwikkeling, leeraanpak en het creatief vermogen dat een kind maakt tot wie hij of zij is.
De gegevens uit het Leerlingvolgsysteem worden geduid in relatie tot het dagelijks werk van de leerlingen, de resultaten op de methodetoetsen en de observatie van de leerkracht.
Voor de kleutergroepen maken wij gebruik van het registratiesysteem Mijn Kleutergroep. Gedurende het jaar verzamelen de leerkrachten waardevolle observaties om in kaart te brengen waar de leerlingen zich bevinden op de ontwikkelingslijnen.
Naast het leerlingvolgsysteem voor de basisvaardigheden meet de school ook de sociaal-emotionele ontwikkeling van uw kind. De school maakt hierbij gebruik van Kanvas, het leerlingvolgsysteem bij De Kanjertraining.
Schooladviezen Sint Jan
Alle actuele cijfers kunt u hier vinden, op onze "Scholen op de kaart" pagina. | |
De school | De groepenGroep 4 Rooster | OudersInformatie groep 1-2 | Kennismaken
Algemene informatie | RKBS SintJan BreezandPast. Verhoeffpark 110
Stuur ons gerust een berichtje |